2012. febr. 14.

Játék bolt készítése saját kezűleg

Kisgyermekként (és picit nagyobbként is) egyik kedvencem a "boltos játék" volt. Voltak hozzá aprócska bevásárló kosaraink, pöttömnyi élelmiszereink, játék pénzünk és egy cuki mini pénztárgépünk. Több akkoriban nem is kellett a boldogságomhoz. Órákon keresztül el voltunk vele.

Mostanában végre nálunk is terítékre került a téma. Mert oké, hogy van már játékkonyha, de bizony abban is csak úgy lehet főzni, ha valahonnan be tudja szerezni a házigazda a faparadicsomot, tépőzáras sajtot és műanyag brokkolit. Egyszóval újra előkerült a pénztárgép és rendíthetetlenül csilingel meg pittyeg, mert nagy a forgalom hol a képzeletbeli könyvesboltban, hol az újságosnál, hol pedig a közértben.

Úgy éreztem itt az idő! Immár legálisan is beszerezhetek egy boltot a magam, ööö bocsánat a gyermekeim kedvéért.

Azonban mind a helyet, mind a pénzt sajnáltam volna egy újabb - nem is kis méretű - játékért cserébe.
Így ötleteket kezdtem gyűjteni az interneten, hogy mások is vannak-e ilyen elvetemültek, hogy saját kezűleg akarjanak játék boltot készíteni.
Ezeket találtam a témában, amik tetszettek:









Végül arra az elhatározásra jutottam, hogy átalakítom az egyik gyerekbútorunkat. Úgyis volt egy felesleges játéktartónk, ami csetreszek és porcicák gyűjtésére szolgált leginkább. Így a kacatoktól is megszabadultunk, az újabb játék helyét is megspóroltam és még értelmet is nyert a régi bútor. Kizárólag itthon fellelt alapanyagokból dolgoztam, így gyakorlatilag nem került semmibe.

Ilyen volt:


Ilyen lett:


Először is lefestettem a polcot.


Az egész szekrénykét meg akartam emelni, hogy kicsit magasabb legyen, ezért fából méretre vágtam hozzá a lábazat és a leendő termék tartó polc darabjait.


Csiszolás után színre festettem őket.


Összeszerelés után a polc elejére csipke, néhány helyre pedig decoupage, azaz szalvéta technika segítségével minta került, az itthon fellelt darabokból.



A reggelire vett kaszinó tojás polifoam tálcájából nyitva-zárva tábla készült akrilfesték segítségével.


A vártnál is nagyobb volt az öröm, azóta már elemet is kellett cserélnünk a pénztárgépben :)














2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, igazán büszke vagyok rád.
    Az meg külön öröm, hogy egy hölgy neki mer látni egy "méretre vágás- csiszolás-festés-összecsavarozás" projektnek, és sikerül is.
    Remélem mamutot vadászni kőbaltával még nem tudsz, mert kezdhetek hímzőtanfolyamra járni :-(
    Szép munka.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, számomra a megtiszteltetés :-)

    VálaszTörlés