2011. okt. 20.

Ide nekem az oroszlánt is!

Fantasztikus dolog történt velem! Zurit a hat hónapos 50 kilós "bébi" oroszlánt simogattam, vakargattam, gyurmáztam meg nagy-nagy boldogságomra. Olyan régóta vágytam már a kicsik után egy igazi nagymacska kobak megszeretgetésére és végre - teljesen ad hoc jelleggel - alkalmam nyílt rá.
S hogy kapcsolódik az oroszlán szimbólum a magyar térrendezéshez? Mindjárt elmesélem azt is...









Kezdetben az oroszlán az erő, a férfiasság, a bátorság, később az isteni eredet, az uralkodásra való rátermettség és a hatalom szimbólumává vált. Nem véletlen, hogy az oroszlán magyar címerállat, mely többek között I. Imre, II. András és II. Endre királyunk árpádsávos címerében éppúgy, mint Szent István palástján és uralkodói jogarán is megtalálható. 
Ebben ami nagyon érdekes az az, hogy a magyar nemzetségjelekben csupa olyan állat található, amely él azon a területen, ahol a nemzetség kialakult. A sohasem bizonyított északi őshazaelmélet bűvöletében élők a déli őshazák kézzelfogható bizonyítékával az oroszlánnal nemigen tudnak mit kezdeni. Pedig, és itt most idézem Varga Gézát: - " Okszerűbb a címerállatok alapján meghatározni az őshaza helyzetét. Ha dokumentálható az az egykori szokás, hogy a haza területén élő állatok kerültek a nemzetségjelekbe és a címerekbe, akkor az oroszlán annak a bizonyítéka, hogy őseink az oroszlánok földjéről érkeztek."
Gondoljunk csak Árpád vezér párducbőr kacagányára...


Márpedig az oroszlán szimbólumot oly nagy előszeretettel alkalmazták az Árpádi vezérek, a magyar királyok és nemzetségek is.



Ez pedig itt Zuri személyesen :-)

Fotó: HTKA






1 megjegyzés: