2011. aug. 16.

Kézzel festett szőnyeg

Kellene egy szőnyeg. Lehetőleg minél olcsóbb. A színe legyen fehér és szürke, de az anyaga semmiképpen se legyen rongyból. A mintája legyen kedves és személyes, mert hálószobába kerül, és nagyon nem mindegy mit közvetítenek a minket körülvevő tárgyak éjszaka, amikor a legfogékonyabb az ember az őt ért hatásokra. Nagyjából ez volt az elképzelés, mivel ez a hálószoba azonban már nem sokáig lesz a miénk, pénzt nem akartam kiadni egy új szőnyegre. Viszont tudtam, hogy jól esik az ember lába alá valami puha, amikor kimászik az ágyból reggelente. Mit volt mit tenni, áttúrtam a padlást és nagy örömömre ezt a régi, foltos ikeás szőnyeget leltem, amit még sok évvel ezelőtt használtunk a fürdőszobában. 
Szép darab nem igaz? :-)


A szoba festéséből hátramaradt tört fehér falfestékkel átfestettem az egész szőnyeget a keret kivételével.


Itt már szárad a napon...

körberagasztottam a fehér színt és szürke falfestékkel kereteztem...



Ezután következett a mintához való stencilek előállítása. Ekkor már tudtam, hogy a kézlenyomatokkal kezdeni fogok valamit, mert hasznos dolog megörökíteni az apró praclikat (amíg ilyen aprók) és szívmelengető érzés ahányszor csak rájuk nézek.
Úgyhogy először is körberajzoltam a kezeinket...


majd egy éles pengével kivágtam fóliából.


Utána a stencileket ízlés szerint felváltva a szőnyegre helyeztem és a maradék szürke festékkel kitöltöttem.




Ezzel a technikával bármilyen színű, mintájú és elvárásunknak megfelelő szőnyeget alkothatunk. Csak a képzelet szab határt. Köszönet az ötletért Katalinnak a Kicsi Ház bloggerének!


Avagy ilyen volt, ilyen lett:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése