2011. ápr. 21.

A saját készítésű bútorok ereje

Régi álmom vált valóra, amikor részt vettem az Ágymester Manufaktúra Kft. bútorfestő tanfolyamán. Végre szabad kezet kaphattam, nemcsak a tervezésben, hanem a kivitelezésben is. Azóta már tudom, hogy kell a régiből újat, az újból régit varázsolni. Persze egyelőre még lelkes amatőrként ügyködöm, de a tudatos szimbólum és szín használatom hajt előre a megkezdett úton.

Külön köszönet Ramónának, a profi segítségnyújtásért és azért, mert a magyar motívumvilág terjesztésében  nemes szerepet vállal.
Nem győzöm hangsúlyozni, milyen fontos az áldásos hatású jelképek használata. Tegyük velük egyedivé, különlegessé otthonunkat, éljünk alkalmazásuk lehetőségével életünk minden területén.

Az egész egy kezeletlen felületű fa sámlival kezdődött...

és csiszolással folytatódott...

következett két rétegben az alapozás...

majd szépen mindenki kikeverte magának a bútorkája alapszínének megfelelő árnyalatot. Volt aki kéket, volt aki zöldet, én tört fehéret készítettem...





elnyerték (majdnem) végleges színüket a sámlik...

száradás közben a különböző minták megfestésének módját gyakoroltuk...



majd következett a minták bútorra történő felskiccelése szénporral...


 kikevertük a minták színét, ezzel pedig kitöltöttük a vázlatot...

itt pedig már vadul kontúrozok :-)

száradás közben, de még antikolás és patinázás előtt...

végezetül következett a patinázás, melyet volt aki hagyományos barna színnel, de én inkább aranyporral követtem el...


így lett a végeredmény egy country stílusú...

egy provence-i ihletésű...

és egy vérbeli Magyar Otthon féle ülőalkalmatosság :-)


Avagy ilyen volt, ilyen lett:




3 megjegyzés:

  1. A Tied a legszebb mintájú.Ezt komolyan mondom.Biztosan azért is,mert hozzám is ez a minta áll közel.
    Ó,de jó volna megtanulni ezt!
    Annakidején 30 éve a Kisképzőben díszítőfestő és restaurátor szakon végeztem estin érettségi után, de sajnos ezekre már nem maradt idő...Talán még 1x.....

    VálaszTörlés
  2. Az igen! Nagyon izgalmas tudást szerezhettél, és idő múlása ide vagy oda, ahogy úszni sem felejt el az ember... Szerintem vágj bele, kíváncsi lennék :-)

    VálaszTörlés
  3. Akkor rosszul fogalmaztam,mert rajzból valóban izgalmas tudást szereztem,de a díszítőfestésre nem maradt idő és kapacitás az esti tagozaton sajnos,így abból kezdő lennék.Bár restaurálni már restauráltam.:)

    VálaszTörlés